torsdag, maj 18, 2006

idag hade vi Valet. Luften var ångestladdad ända ut i korridoren. Det är kul att höra folk säga att de inte har en aning. Också kul att höra folk (Johannes) skryta om att han ska gå Teknisk Fysik. Alla som ska välja teknisk fysik och industriell ekonomi är så jobbiga. De utgår från att alla som inte vill gå det är rädda för att det är för svårt. Det inte i Johannes eller Pers eller Davids värld att någon faktiskt skulle vilja välja ett roligt program istället för ett som "låter bra, och många toppchefer har gått där".
Sen blev jag lite oroad över att ALLA andra ska välja maskinteknik! Jag blir galen om jag inte kommer in där. Hoppas att alla andra också misslyckades med tentan igår så att jag har en chans att komma in ändå. Annars får jag lov att gå samhällsbyggnad. Jag vill inte bygga hus resten av livet. Jag vill göra små söta maskiner, inte stora huskomplex. Litet är bra. Stort är dåligt.