Igår var en trevlig dag.
Först ska jag skriva om skolan, eftersom det är det jag gör mest.
Vi fick tillbaka våra matteskrivningar. 23 av 74 fick godkänt. Klassen är delad i tre på matten och jag var den enda i min grupp som fick godkänt :) så nu vet alla där också att jag är bäst på matte.
Sen efter ganska tråkiga timmar så skulle jag äta lunch. Ingen vanlig lunch, utan den här lunchen skulle Isabelle komma, för jag skulle låna kläder av henne. Hon hade sagt att hon skulle ta med sällskap, jag hade dock ingen aning om vilket sällskap det var. Det visade sig vara ett Tolkiensällskap, och inte vilket Tolkiensällskap som helst, utan delar av Caradhras. Simon, William och Martin. Det var trevligt, fast jag blev lite besviken på att de inte hade rosa v-ringade t-shirtar och bakåtslickat hår. Sandra och Maria tyckte att de var söta ändå. Skumt.
Då Isabelle hade glömt kläderna hemma var jag tvungen att träffa henne en gång till på samma dag. Då detta inte var jättejobbigt, utan faktiskt riktigt trevligt tänkte jag att det kanske skulle vara trevligt att följa med henne och fika med Reben, så det gjorde jag.
Det var trevligt, även om jag inte tycker att paj och choklad är värt 70 kr...
I sommar när våra rabarber är klara ska jag baka en rabarberpaj som folk kan få komma hit och äta alldeles gratis.
Nu ska jag städa hela dagen, för det har jag inte haft tid med på ett tag, och det är ganska kul faktiskt.
Först ska jag skriva om skolan, eftersom det är det jag gör mest.
Vi fick tillbaka våra matteskrivningar. 23 av 74 fick godkänt. Klassen är delad i tre på matten och jag var den enda i min grupp som fick godkänt :) så nu vet alla där också att jag är bäst på matte.
Sen efter ganska tråkiga timmar så skulle jag äta lunch. Ingen vanlig lunch, utan den här lunchen skulle Isabelle komma, för jag skulle låna kläder av henne. Hon hade sagt att hon skulle ta med sällskap, jag hade dock ingen aning om vilket sällskap det var. Det visade sig vara ett Tolkiensällskap, och inte vilket Tolkiensällskap som helst, utan delar av Caradhras. Simon, William och Martin. Det var trevligt, fast jag blev lite besviken på att de inte hade rosa v-ringade t-shirtar och bakåtslickat hår. Sandra och Maria tyckte att de var söta ändå. Skumt.
Då Isabelle hade glömt kläderna hemma var jag tvungen att träffa henne en gång till på samma dag. Då detta inte var jättejobbigt, utan faktiskt riktigt trevligt tänkte jag att det kanske skulle vara trevligt att följa med henne och fika med Reben, så det gjorde jag.
Det var trevligt, även om jag inte tycker att paj och choklad är värt 70 kr...
I sommar när våra rabarber är klara ska jag baka en rabarberpaj som folk kan få komma hit och äta alldeles gratis.
Nu ska jag städa hela dagen, för det har jag inte haft tid med på ett tag, och det är ganska kul faktiskt.

0 Comments:
Skicka en kommentar
<< Home