onsdag, april 05, 2006

Dramatik på hög nivå

I början av dagen trodde jag att jag inte skulle få något intressantare att skriva i bloggen än att jag har så ont i foten att jag skrek rakt ut när jag gick upp ur sängen, men jag fick fel.
När jag kom till skolan stod en ambulans utanför den byggnaden jag skulle till. Läskigt va? Fortsättningen är ännu värre.
När vi gick ut ur föreläsningssalen och tittade ut genom fönstret stod förutom ambulansen även en brandbil där, med massa brandmän som hade fullt upp med att fylla på vattentankarna från brandposten.
Sen när vi stod och stirrade på brandmännen så såg vi att de höll på att spärra av området runt byggnaden. Vi kände inte för att bli inspärrade, så vi sprang ut innan de hunnit spärra av helt.
Enligt brandmannen vid dörren hade man hittat en låda med kemikalier som stått sedan 1970, och som hade omvandlats till ett kilo någonting (jag kommer inte ihåg vad) som var ungefär som ren dynamit. Riktigt bra koll de har. Det kan ju vara bra att hålla bättre koll på sina kemikalier!

2 Comments:

Blogger Isabelle said...

min dator hääängde siiig, så jag startade om men då var du borta. ville du nåt särskilt eller ville du bara vara trevlig? det är iofs trevligt.

10:46 em  
Blogger Johanna said...

Haha, shit va läskit

10:42 fm  

Skicka en kommentar

<< Home