'Cause nothin', nothin' ever comes my way
Idag var det smockat med folk på thsperrongen + att det var 7(!) minuter till nästa tunnelbana skulle komma och det bara vällde ner mer och mer folk. För att slippa trängas gick jag ända längst bak men det hjälpte inte, höll på att bli ihjälmosad där med. 7 minuter är ju dock inte så länge tänkte jag muntert men efter att det ändrades tillbaka till 7 varje gång den kom ner på två minuter så blev jag på lite mindre bra humör. Lite pga trängseln, men kanske lite också för att jag varit vaken sen kvart i sex. När tunnelbanan efter tio minuter fortfarande stod på 7 minuter tänkte jag att det var lika bra att ta bussen till karlberg, så då gick jag upp till busshållplatsen. Precis när jag kom upp susade bussen iväg utan mig. Så jag fick lov att ta 4an till st eriksplan istället och sen rusa iväg till karlbergs station, men kom precis lagom till att pendeltåget lämnade plattformen. Så kom jag hem lite bitter över att det tagit 45 minuter längre än normalt att komma hem, och då slog det mig att det var tisdag och att jag i all min frustration över att den dumma tunnelbanan inte kom glömt bort att åka på mötet. Illa illa. Så nu ska jag plugga lite för att muntra upp mig.

0 Comments:
Skicka en kommentar
<< Home