onsdag, april 26, 2006

Vissa dagar känns det som om allt är emot en.
Jag måste köpa en iPod. Eller en iPod nano. Helst ville jag ha en iPod mini, för de är finast, de blå var så fina så fina, men de har ju slutat med det nu. Om jag ska köpa en blå iPod mini måste jag köpa hos någon affär som har kvar rester, och isåfall kan jag inte få den graverad.
Så det får bli en iPod nano. Svart eller vit? Fatta jobbigt att välja. Jag vill ha en lila. Så då måste jag köpa ett lila fodral istället. Det finns ett par snygga såna. Det jobbiga är att det snyggaste inte har något band, så då kan jag inte ha den runt halsen när jag springer, så då får jag lov att ha min lilla mp3spelare när jag springer, och den har bara 60 MB. Vilket iofs räcker för jag springer aldrig längre än så, idag sprang jag bara 7 låtar. Men det jobbiga med att vara tvungen att ha ett fodral runt är att då syns ju inte det jag graverar ändå. Det sköna är att jag har kommit ner till två alternativ nu som det ska stå på. Så jag får väl se när jag valt citat att gravera om det passar bäst till svart eller vit iPod nano, och sen se vilket av fodralen som passar bäst till den färgen jag väljer på spelaren. Det blir bra.

Idag har jag köpt impregneringssprej till mina skor. Så nu kan de göra mer än att förgylla mit rum med sin närvaro, nu kan de förgylla hela skolan med sin närvaro. Ungefär som jag brukar göra varje dag, men nu kan jag ta en paus och låta skorna göra det istället.

Sen var jag på hockey. Sverige - Tjeckien. SVT sände den matchen, men filmade aldrig mig, taskigt tyckte jag, men de får väl skylla sig själva när tittarsiffrorna sjunker. De gjorde ju ett aktivt val där. Sverige vann iallafall. Vilket var tur, eftersom jag missade början av OC för att se matchen, så det hade känts lite dumt att missa OC för att titta på en match där Tjeckien hade ägt.

Jag vill ha fler örhängen! Jag hittar varken mina blå eller lila hängen. Accesorize någon?