Jag blir så arg så arg!
Våra essäuppgifter får inga poäng om språket inte är korrekt. Det kan jag godta, språk i rapporter och essäer och allt sådant ska vara korrekt. Däremot tycker jag inte att lärare ska prata om vikten av ett korrekt språk, när de varje vecka ger ut uppgiften "Vad anser Du vara viktigast av det kursinnehåll denna veckan?". Hur korrekt är det på en skala?
Sen så blir jag så arg på att vi hela tiden ska tjat om de hinder, formella och informella hinder och dolda strukturer som gör det svårt för kvinnor på KTH. Usch. Så får man inga poäng om man inte skriver om vilka hinder som syns idag och så ska man använda egna erfarenheter. Jag som inte märkt något blundar uppenbarligen för sanningen, den att kvinnor är förtryckta på KTH och har det tusen gånger svårare än män, och förtjänar därför inte att få godkänt på essän. Usch.
Dessutom hörde jag ett fint nytt verb igår. Kvinnoförnedra. Mycket användbart. T.ex. "Nej, vadå, jag kvinnoförnedrade ingen igår!"
Våra essäuppgifter får inga poäng om språket inte är korrekt. Det kan jag godta, språk i rapporter och essäer och allt sådant ska vara korrekt. Däremot tycker jag inte att lärare ska prata om vikten av ett korrekt språk, när de varje vecka ger ut uppgiften "Vad anser Du vara viktigast av det kursinnehåll denna veckan?". Hur korrekt är det på en skala?
Sen så blir jag så arg på att vi hela tiden ska tjat om de hinder, formella och informella hinder och dolda strukturer som gör det svårt för kvinnor på KTH. Usch. Så får man inga poäng om man inte skriver om vilka hinder som syns idag och så ska man använda egna erfarenheter. Jag som inte märkt något blundar uppenbarligen för sanningen, den att kvinnor är förtryckta på KTH och har det tusen gånger svårare än män, och förtjänar därför inte att få godkänt på essän. Usch.
Dessutom hörde jag ett fint nytt verb igår. Kvinnoförnedra. Mycket användbart. T.ex. "Nej, vadå, jag kvinnoförnedrade ingen igår!"

0 Comments:
Skicka en kommentar
<< Home