tisdag, januari 30, 2007

ät krita och bli hes i halsen

Norrlandspojkarna i min klass är verkligen underbart roliga. Sitter alltid och tjuvlyssnar på deras konversationer. Ännu roligare är att de inte ser ut som norrlänningar, de är liksom små och klena och så när de pratar så är det med världens grövsta.

Idag har jag haft kul. Det gick inte att sova så jag åkte in till skolan tidigare än jag skulle, så fick jag också sluta tidigare.
Jag och Louise ägde på att göra vår modell över häftapparatsformningsverktyget. Våra lärare sa "bra är man först när man vet hur man ska ta sig runt problem." Dvs om man bara gör exakt efter anvisningarna och det inte blir några problem så är det ju inte särskilt utvecklande. Jag och Louise tog oss runt många problem vill jag lova, fler än någon annan ens stötte på.

Sen retade Per mig lite, men han fick tillbaka dubbelt när han var tvungen att sitta kvar till fem och inte vi. Har även pratat med Kristina (från open) och Pouya(min projektpolare). Trevligt.

Sen har jag åkt pendeltåg med två i klassen, och dessutom sett att en kille (som jag faktiskt pratat med) har en Södra Latin-tröja. Väldigt skumt då jag aldrig sett människan tidigare än förra veckan.

Men toppenhändelsen var min shoppingtur på apoteket. Jag älskar apotek, vilket får Louise att kalla mig skum, enligt henne går inte normala människor hellre på apoteket än på Ikea.
Dock vågade jag inte köpa några sömntabletter, men har ändå hört att de receptfria inte funkar så bra. Ska testa mitt örtte ikväll och se om det funkar bättre om det drar lite längre. Troligen inte.