onsdag, november 01, 2006

väderkaos

Denna kväll blev inte riktigt som jag tänkt mig. Gick hemifrån halv sju som vanligt för att träna, blev lite bitter över att tåget var försenat så jag skulle missa bussen och få gå ända till st eriksplan. (jag hade fortfarande inte sett eller hört några nyheter om sl). Tåget bestämde sig i Sundbyberg för "hit men inte längre - och inte härifrån". Dvs efter att ha suttit på pendeln i sumpan i tio minuter gick jag av för att ta tåget tillbaka igen, det stod att det skulle komma då enligt beräknad ny tid, men det kom inte, så smart som jag var åkte jag istället till rissne för att ta bussen hem, då kunde jag passa på att köpa mjölk också. I Rissne kom buss efter buss som åkte åt andra hållet, dock aldrig någon åt mitt håll, så efter en halvtimme där tog jag tunnelbanan till Tensta, där jag möttes av Martin och Kristian och så följde jag med hem till Kristian för att kolla på matchen. Matchen skulle börja kl sju, men var uppskjuten till åtta pga att domarna inte hunnit dit i trafikkaoset, men sen började den inte förrän halv nio ändå, ungefär när vi kom fram. Ingen publik på läktarna eller någonting för att bussarna inte kommit fram till rinken. Så istället för att träna och plugga spenderade jag halva kvällen ute i kylan och halva kvällen hos Kristian. Lite onödigt kändes det att ta en tvåtimmars omväg för att gå och se på tv 100 meter hemifrån, men men. Det finns säkert en mening med det.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Stackare. lider med dig. Ska pa DIsney utstallning idag!!! woho

11:30 fm  
Blogger R said...

åh va kul! du får berätta om den på tisdag :-)

3:03 em  

Skicka en kommentar

<< Home