En typisk tentadag
Idag har jag haft tenta. Tenta för alla er som inte går på KTH (dvs alla jag känner utom Louise)innebär att man är ledig de två dagarna innan tentan för att plugga. Vilket oftast innebär två dagar att ägna åt Smallville, Everwood, Ensamma hemma, Sjunde himlen och Sabrina tonårshäxan, samt att frossa i mackor, frukt, nötter och chilirostad majs.
Det är jätteeffektivt att plugga i reklampauser.
Gårdagen ägnade jag också lite till att leta efter klipp från Idol 2005. Jag hittade inga. Jag började inte kolla förräns i finalerna förra året, men igår fick jag av en slump se att Paulina (min bästis på låg/mellanstadiet som jag slutade umgås med i samma veva som Words spelades flitigt på radion, vilket gör att jag ständigt kopplar ihop den låten med att inte ha någon kompis..oj va jag lämnar ut mig här) gått vidare till slutaudition. Jag skulle vilja se det.
Imorse bestämde jag mig för att skippa Ensamma hemma för att istället gå tidigare till skolan för att sitta och plugga och för att hinna köpa tentagodis för första gången. Jag har aldrig riktigt fattat detta med tentagodis. Liksom "åh, jag har en jätteviktig tenta, jag proppar i mig massa godis så jag får sockerchock och sen blodsockerfall och ont i huvet". Men så tänkte jag, jag gör väl ett försök då, för att bli lite mer lik alla andra. Så jag gick extra tidigt för att hinna till Vi(vo) men så hade de inte mina hallonlakritsbumlingar så jag var tvungen att köpa en tablettask. Jättejobbigt.
Sen på tentan så kurrade min mage som vanligt när det är knäpptyst och alla försöker koncentrera sig. Dock så var jag inte ensam utan min bänkgranne kurrade ikapp med mig. Alla runt omkring var jätteglada.
Efter tentan var jag bitter, men så när jag gick på trottoaren så fick jag syn på Kalle från Jauvet. Jag blev helt plötsligt mindre bitter och mer stirrig. Jag stirrade väldigt väldigt länge och han blängde tillslut tillbaka när han gick förbi mig. Han trodde väl antagligen att KTH var ett ställe där han kunde hänga utan att bli igenkänd eftersom att teknologer är tråkiga och inte har upptäckt Jauvet än, men tji fick han.
jo förresten, by the way, och allt sånt, så såg jag trailern till Happy Feet i fredags. (Happy Feet = filmen där både Elijah Wood och Hugh Jackman gör röster)
Det är jätteeffektivt att plugga i reklampauser.
Gårdagen ägnade jag också lite till att leta efter klipp från Idol 2005. Jag hittade inga. Jag började inte kolla förräns i finalerna förra året, men igår fick jag av en slump se att Paulina (min bästis på låg/mellanstadiet som jag slutade umgås med i samma veva som Words spelades flitigt på radion, vilket gör att jag ständigt kopplar ihop den låten med att inte ha någon kompis..oj va jag lämnar ut mig här) gått vidare till slutaudition. Jag skulle vilja se det.
Imorse bestämde jag mig för att skippa Ensamma hemma för att istället gå tidigare till skolan för att sitta och plugga och för att hinna köpa tentagodis för första gången. Jag har aldrig riktigt fattat detta med tentagodis. Liksom "åh, jag har en jätteviktig tenta, jag proppar i mig massa godis så jag får sockerchock och sen blodsockerfall och ont i huvet". Men så tänkte jag, jag gör väl ett försök då, för att bli lite mer lik alla andra. Så jag gick extra tidigt för att hinna till Vi(vo) men så hade de inte mina hallonlakritsbumlingar så jag var tvungen att köpa en tablettask. Jättejobbigt.
Sen på tentan så kurrade min mage som vanligt när det är knäpptyst och alla försöker koncentrera sig. Dock så var jag inte ensam utan min bänkgranne kurrade ikapp med mig. Alla runt omkring var jätteglada.
Efter tentan var jag bitter, men så när jag gick på trottoaren så fick jag syn på Kalle från Jauvet. Jag blev helt plötsligt mindre bitter och mer stirrig. Jag stirrade väldigt väldigt länge och han blängde tillslut tillbaka när han gick förbi mig. Han trodde väl antagligen att KTH var ett ställe där han kunde hänga utan att bli igenkänd eftersom att teknologer är tråkiga och inte har upptäckt Jauvet än, men tji fick han.
jo förresten, by the way, och allt sånt, så såg jag trailern till Happy Feet i fredags. (Happy Feet = filmen där både Elijah Wood och Hugh Jackman gör röster)

2 Comments:
berättade jag att jag såg paris je t'aime förut? det är nog en av hans absolut mest skumma roller...haha. men bra film :)
kram
brukar oxå plugga i pauserna... =P
Skicka en kommentar
<< Home