we're not nice we're cool as ice
Det går inge bra för mig när jag ska träna. I torsdags kom det inget tåg, så då fick jag lov att vända hem igen och cykla istället. Vilket iofs resulterade i att jag cyklade snabbare än jag någonsin gjort förut.
Idag gick tåget som det skulle, och bussen gick också enligt tidtabell, men så när jag kom fram stod en funktionär vid inloggningsapparaterna och sa att skivstången var inställd men att jag gärna fick styrketräna istället. Nej tack, svarade jag vänligt. Styrketräning är inte fint nog åt mig. Så jag stormade ut och funktionärerna garvade. Men kul att gymma själv liksom. Det var ju till och med tråkigt att gymma med Johanna :P
Men jag är inte den som klagar. Det är kul att åka pendeltåg och buss. Ibland är det intressant till och med.
I min vagn på tåget satt ett fullt gäng som skrek och tjoade. Tror de var på väg till en studentskiva. Men de skrek iallafall något helt förfärligt. Som jag sa till Cassie i lördags så stör jag mig på fulla gäng som låter på tågen.
Sen satte sig en "fin" tjej framför mig. Alltså en wannabe. Med stel stil. Inte naturlig. Hon och hennes pappa tror jag det var satt och pratade, men de sa inget intressant eftersom att såna personer inte är intressanta utan ytliga. Men så i Sundbyberg så klev det på en skolklass. Då började den fina flickan klaga. "åh jippi, en skolklass..." och så djupa suckar och så som folk brukar klaga. Klaga inte på en grupp med tysta och väluppfostrade barn när det sitter 10 fulla tonårstjejer och skriker och förolämpar folk, tänkte jag.
Sen när jag skulle gå på bussen så var föraren ute, för en av passagerarna hade sagt åt honom att det var fel på bromsbeläggningen. Bussföraren sa att det var det inte. Passageraren pekade på hjulet och sa att det var fel på bromsbeläggningen. Bussföraren sa att det var det inte. Passageraren sa då att hans pappa var reparatör innan han dog, och att det var fel på bromsbeläggningen. Bussföraren gick in och satte sig för att fortsätta sitt jobb. Passageraren skrattade och sa att hjulen måste högtryckstvättas varje dag, och att det var för att SL inte gör så på sina bussar som de kör så uselt. Så garvade han mera och så gick han längst bak i bussen och mumlade profaniteter. Mycket sympatisk kille.
Jaja, nu ska jag kanske plugga. Det har inte heller gått så bra men jag är i princip redan godkänd, och orka satsa högre. Jag sitter hellre och tittar på klipp på youtube.
Så tänkte jag berätta om mina planer för alla som tycker det är jobbigt med artighetsfraser som "jaha, vad har du för planer då" eller "vad har du gjort sen sist"
Tisdag: plugga - tenta - middag - sova
Onsdag: Pröva en ny runda med mindre branta backar, baka tårta och ha picknick med Erik och Louise
Torsdag: Skivstång, sen smaka på Stockholm.
Fredag: öppen för förslag
Så var det med det. Om någon vill träffa mig så gör samma sak som jag, eller föreslå något annat.
Det här är en länk åt Johanna som klagar på att hon inte vet vilka jag lyssnar på. Kvaliten är inte bra. Men se så de springer.
Idag gick tåget som det skulle, och bussen gick också enligt tidtabell, men så när jag kom fram stod en funktionär vid inloggningsapparaterna och sa att skivstången var inställd men att jag gärna fick styrketräna istället. Nej tack, svarade jag vänligt. Styrketräning är inte fint nog åt mig. Så jag stormade ut och funktionärerna garvade. Men kul att gymma själv liksom. Det var ju till och med tråkigt att gymma med Johanna :P
Men jag är inte den som klagar. Det är kul att åka pendeltåg och buss. Ibland är det intressant till och med.
I min vagn på tåget satt ett fullt gäng som skrek och tjoade. Tror de var på väg till en studentskiva. Men de skrek iallafall något helt förfärligt. Som jag sa till Cassie i lördags så stör jag mig på fulla gäng som låter på tågen.
Sen satte sig en "fin" tjej framför mig. Alltså en wannabe. Med stel stil. Inte naturlig. Hon och hennes pappa tror jag det var satt och pratade, men de sa inget intressant eftersom att såna personer inte är intressanta utan ytliga. Men så i Sundbyberg så klev det på en skolklass. Då började den fina flickan klaga. "åh jippi, en skolklass..." och så djupa suckar och så som folk brukar klaga. Klaga inte på en grupp med tysta och väluppfostrade barn när det sitter 10 fulla tonårstjejer och skriker och förolämpar folk, tänkte jag.
Sen när jag skulle gå på bussen så var föraren ute, för en av passagerarna hade sagt åt honom att det var fel på bromsbeläggningen. Bussföraren sa att det var det inte. Passageraren pekade på hjulet och sa att det var fel på bromsbeläggningen. Bussföraren sa att det var det inte. Passageraren sa då att hans pappa var reparatör innan han dog, och att det var fel på bromsbeläggningen. Bussföraren gick in och satte sig för att fortsätta sitt jobb. Passageraren skrattade och sa att hjulen måste högtryckstvättas varje dag, och att det var för att SL inte gör så på sina bussar som de kör så uselt. Så garvade han mera och så gick han längst bak i bussen och mumlade profaniteter. Mycket sympatisk kille.
Jaja, nu ska jag kanske plugga. Det har inte heller gått så bra men jag är i princip redan godkänd, och orka satsa högre. Jag sitter hellre och tittar på klipp på youtube.
Så tänkte jag berätta om mina planer för alla som tycker det är jobbigt med artighetsfraser som "jaha, vad har du för planer då" eller "vad har du gjort sen sist"
Tisdag: plugga - tenta - middag - sova
Onsdag: Pröva en ny runda med mindre branta backar, baka tårta och ha picknick med Erik och Louise
Torsdag: Skivstång, sen smaka på Stockholm.
Fredag: öppen för förslag
Så var det med det. Om någon vill träffa mig så gör samma sak som jag, eller föreslå något annat.
Det här är en länk åt Johanna som klagar på att hon inte vet vilka jag lyssnar på. Kvaliten är inte bra. Men se så de springer.

2 Comments:
Your are Excellent. And so is your site! Keep up the good work. Bookmarked.
»
Interesting site. Useful information. Bookmarked.
»
Skicka en kommentar
<< Home