lördag, april 29, 2006



Lördagen före Valborg. Även känd som Städdagen med stort S. Alla i området visar sig från sin bästa sida, städar upp i rabatter och lekparker, sliter och bär på saker att slänga i containrarna, och samlas sedan kl 12 för att avnjuta korv med bröd och läsk till föreningens egna orkester.
En sjukt jobbig dag, där alla grannar samlas för att vara trevliga och dra samma gamla visor om och om igen. "oj, va tidigt dina krokusar kom upp i år", "Vem anlitade du för att måla fasaden?" och såna saker. Skvaller hit och dit. Uschuschusch. För att mamma inte skulle behöva höra en massa om sin lata dotter som aldrig hjälper till så gick jag ut och började kratta ut löven ur häcken. Jättejobbigt. Jag kan knappt röra på armen efter vaccinationen igår, den har svullnat upp. Jag tror inte att det är så bra. Men iallafall. Jag stod där helt ensam i i lugn och ro och krattade löv, så helt plötsligt dök fem rediga karlar fram och började kratta löv ur VÅR häck. Det kanske inte låter så dumt, men det var sjukt förödmjukande att stå där och helt plötsligt bli överflödig.


Senare på dagen blev jag sugen på skor. Så jag åkte och köpte några stycken. Sen gick vi på nya Willys i Bromma. Det var kul, nästan inget folk alls. Det gick omkring en personal på parkeringen och plockade skräp så att allt var felfritt. Inne i affären blev vi behandlade som VIP-personer och personalen hälsade glatt hejhej. Jag hittade några filmer. Signs, som inte är särskilt bra med Joaquin Phoenix är ju med. Sound of Music, som jag inte gillar så supermycket, men ingen musikalDVDsamling är komplett utan den. Donnie Darko, som är sjukt bra och The Machinist, som jag ville gå och se förut men som ingen ville se med mig.


Resten av dagen har jag spenderat med att oja mig över min arm, titta på x2 och byta variabler i dubbelintegraler. Det är sjukt att jag inte kan koncentrera mig på att plugga om jag inte har en film på i bakgrunden. Inget annat funkar. Inte musik, inte vanlig tv och inte tystnad. Bara film funkar. Det var jättemånga saker jag glömt från x2! inte bra. Om mindre än en månad kommer ju The Last Stand, så jag måste vara up to date med filmerna så jag inte blandar ihop vad som hänt där med vad som händer i någon av tv-serierna eller de vanliga.

Torkad frukt är bra!




if I am aloof no one will know
when they strike a nerve