Mera tisdag
Föreläsningen var ungefär lika spännande som den lät, men jag lyckades iallafall hålla mig vaken. Efteråt hade vi roligt däremot, jag drog med Louise på apoteket för lite spontanshopping. Det är tur att jag har Louise, hon är den enda som förstår tjusningen med apoteket.
Efter att ha vridit och vänt på ungefär allt inne i butiken kom vi ut med en varsin påse med skit, bla Strepsils i den nya jordgubbssmaken. Trist bara att jag inte har ont i halsen längre, så det lär ta ett tag innan jag får användning för dem.
Sen blev det vidare till T-snabben. Lyckades låta bli att förköpa mig på Brämhults apelsin/jordgubb utan köpte istället pingvinstänger. De fanns nämligen i Mango/granatäppelsmak. Hade aldrig sett den innan, så blev tvungen att köpa. Sen var det ju 3 för 10 och jag är ju inte dummare än att ta tre då. Så det blev två till mig och så en till Louise, det tyckte jag var rättvist och bra.
Dagens konversation:
Kompis: "Men du, ska vi inte köra lite programmering nu?"
Jag: "Neeeej, jag orkar inte. Jag är totalt omotiverad, jag vill inte göra någonting, jag vill bara hem och sova och slippa gå ur sängen något mer."
Kompis: "Okej, men ska vi säga imorgon då?"
Jag: "javisst, det blir bra."
Ungefär så seriöst tar dom mig, vilket iofs är rätt eftersom jag för det mesta ändå bara snackar en massa skit.
Nu blir det att gå och göra ost och skinksås som jag råkade lova Louise att jag skulle äta till middag.
Efter att ha vridit och vänt på ungefär allt inne i butiken kom vi ut med en varsin påse med skit, bla Strepsils i den nya jordgubbssmaken. Trist bara att jag inte har ont i halsen längre, så det lär ta ett tag innan jag får användning för dem.
Sen blev det vidare till T-snabben. Lyckades låta bli att förköpa mig på Brämhults apelsin/jordgubb utan köpte istället pingvinstänger. De fanns nämligen i Mango/granatäppelsmak. Hade aldrig sett den innan, så blev tvungen att köpa. Sen var det ju 3 för 10 och jag är ju inte dummare än att ta tre då. Så det blev två till mig och så en till Louise, det tyckte jag var rättvist och bra.
Dagens konversation:
Kompis: "Men du, ska vi inte köra lite programmering nu?"
Jag: "Neeeej, jag orkar inte. Jag är totalt omotiverad, jag vill inte göra någonting, jag vill bara hem och sova och slippa gå ur sängen något mer."
Kompis: "Okej, men ska vi säga imorgon då?"
Jag: "javisst, det blir bra."
Ungefär så seriöst tar dom mig, vilket iofs är rätt eftersom jag för det mesta ändå bara snackar en massa skit.
Nu blir det att gå och göra ost och skinksås som jag råkade lova Louise att jag skulle äta till middag.

0 Comments:
Skicka en kommentar
<< Home