måndag, november 27, 2006

never needed anyone the way I need you right now

Den här helgen skulle ha varit så perfekt. Prövade ännu ett nytt intensivpass på fredagen, hela dagen på lördagen skulle jag vara med Stella på allt för hälsan/träningsdagarna, och på kvällen Olivias 20 årsfest. Dvs en dag då jag skulle träffa två av mina favoritpersoner och så två av mina favoritsysselsättningar.
Fredagens intensivpass sög. Den ledaren var en sån person som jag verkligen inte klarar av. Kunde knappt hålla tårarna tillbaka när han flinade och hela passet blev förstört, jag sprang inte ens alla sträckorna på slutet utan stod och småjoggade på stället istället.
Hälsomässan var rätt hemsk. Pilatesen gick inte alls bra, och de olika testen var hemska också. Jag blev inte ens på bra humör av att se Fredrik Paulun på riktigt. Men det värsta var att jag gick omkring och kände mig så grinig och blev på ännu sämre humör för att jag kände att jag förstörde allt för Stella.
Åkte hem och duschade, slog in alla paketen och gjorde mig iordning för olles fest. Nu jäklar skulle jag iallafall bli på bra humör. Och det var trevligt. Jösses vilken god mat! Tror aldrig jag ätit så god paj, eller pastagrejs eller tiramisou. Det tyska insmugglade vinet var också bra, dock är jag lite skeptiskt mot polkagrisshots. Den smakade tandkräm. Synd att allav ar så trötta och sega. Men det var trevligt iallafall. Även den kalla promenaden hem då bussen kände för att vara försenad så till den grad att jag trodde den redan åkt, för att sen efter några hundra meter bli omkörd av den.
På torsdag ska jag luncha med Olivia. Det är det jag har att se fram emot nu. Resten av tiden fram till jul kommer jag bara sitta på biblioteket och ha ångest över tentorna. Så från torsdag till jul kommer jag vara ett vrak.

2 Comments:

Blogger Marie said...

gillar inte heller jollovet. ska besöka företag och presentera sig själv som massör, berätta vad massör är bra för och provmassera lite folk så de förhoppningsvis vill ha en tillbaks och betala. fsat hon nämnde att man kunde göra det hemma för vänner istället om man inte vågade. vill du vara min vän som jag pratar för? =P

5:24 em  
Blogger R said...

åker bort två veckor över julen. När ska du göra det? fast om du gör det på företag kan du ju få jobb :) fast jag vågade ju själv inte gå till företagen förut när jag hade min chans..

9:21 em  

Skicka en kommentar

<< Home