Stress
23e november.
20 dagar kvar till Hållfasthetsläratentan.
27 dagar kvar till materialläratentan.
Skitjobbigt med tanke på att Yang hela tiden påpekar hur mycket man måste läsa varje dag för att hinna läsa klart alla böcker + göra ett hundratal räkneuppgifter i båda. Ännu jobbigare att alla har fått för sig att jag är smart, så jag måste göra bra ifrån mig för att, ja, annars vet jag inte vad jag gör. Jag vill inte att någon ska säga åt mig att jag kommer klara det. Vad vet han? Vad vet någon av dem? Kan de inte sluta lägga sig i. Jag orkar inte med den stressen.
En månad kvar tills jag ska sola och bada. Så nu får jag lov att byta ut fler pass mot intensiv. Får se hur länge jag pallar. Men hellre ständigt öm i musklerna än att gå omkring en badsäsong till och se ut som en brylepudding.
Idag hade vi världens mest korkade skoldag. Det fanns två lab-tillfällen att välja mellan, 8-10 och 10-12. Det fanns bara platser kvar i 8-10 så vi tog den. Labben tog en knapp halvtimme! så irriterande. Varför kunde de inte ha schemalagt 10-11 och sen 11-12. Så jag blev sur och åkte hem istället för att vänta i skolan till kl ett för nästa föreläsning. Dock är alla doktorander på hållfen väldigt väldigt söta, (men elaka :"det kommer säkert gå bra på tentan, du vet väl att det bara är 30% som brukar klara den moahahhaha") så det var rätt kul med labb ändå. Jag kanske borde doktorera? Då kunde jag hänga utanför deras kontor hela dagarna utan att det var konstigt
20 dagar kvar till Hållfasthetsläratentan.
27 dagar kvar till materialläratentan.
Skitjobbigt med tanke på att Yang hela tiden påpekar hur mycket man måste läsa varje dag för att hinna läsa klart alla böcker + göra ett hundratal räkneuppgifter i båda. Ännu jobbigare att alla har fått för sig att jag är smart, så jag måste göra bra ifrån mig för att, ja, annars vet jag inte vad jag gör. Jag vill inte att någon ska säga åt mig att jag kommer klara det. Vad vet han? Vad vet någon av dem? Kan de inte sluta lägga sig i. Jag orkar inte med den stressen.
En månad kvar tills jag ska sola och bada. Så nu får jag lov att byta ut fler pass mot intensiv. Får se hur länge jag pallar. Men hellre ständigt öm i musklerna än att gå omkring en badsäsong till och se ut som en brylepudding.
Idag hade vi världens mest korkade skoldag. Det fanns två lab-tillfällen att välja mellan, 8-10 och 10-12. Det fanns bara platser kvar i 8-10 så vi tog den. Labben tog en knapp halvtimme! så irriterande. Varför kunde de inte ha schemalagt 10-11 och sen 11-12. Så jag blev sur och åkte hem istället för att vänta i skolan till kl ett för nästa föreläsning. Dock är alla doktorander på hållfen väldigt väldigt söta, (men elaka :"det kommer säkert gå bra på tentan, du vet väl att det bara är 30% som brukar klara den moahahhaha") så det var rätt kul med labb ändå. Jag kanske borde doktorera? Då kunde jag hänga utanför deras kontor hela dagarna utan att det var konstigt

2 Comments:
när jag var på sjätte tunnan häromveckan så träffade jag en doktorand från KTH han skulle bli doktor i vår tro jag. fast jag kommer inte ihåg vad han hette, menjag tror han höll på med civilingenjörnåt... eh ...han var blond och söt iallfall :P
då bokar vi in fredagen!
Skicka en kommentar
<< Home