tisdag, augusti 29, 2006

Sista lediga dagen

Min fyra dagars absoluta ledighet har spenderats så här:

Lördag:
Åkte till Rissne för att titta på Jauvet. Enligt programmet skulle de spela upp Robin med hooden från wooden 16.30 och 18.30 skulle de "uppträda". Erfarna från Gotland var jag och Stella på plats vid Jauvettältet runt sex, och det var då helt tomt så efter att ha upptäckt att det inte fanns smakprov på brända mandlar gick vi och köpte vatten.
När vi kom tillbaka var det proppfullt med små barn som stod runt scenen, de vägrade sätta sig trots att alla i Jauvet sa flera gånger att alla måste sitta, och till och med delade ut grejer för folk att sitta på. Några fick sitta på en stor duk med Jauvetloggan. Inte jag och Stella dock, vi fick sitta på Stellas jacka. Men dels är det jobbigt att sitta i nerförsback och dels så ställde sig alla barnen framför oss upp, så vi stod också.
I pausen mellan Robin med hooden (som Rissnesmåbarnen hade lite fel humor för konstigt nog) lyssnade vi på Paolo Nutini och passade på att sätta oss längst fram vid scenen för uppträdandet som visade sig vara en alldeles suverän fakirföreställning där både Putte och Niki slukade svärd :-P mycket seriös svärdsslukning. Sen efter att ha sett dem göra illa sig så åkte vi hem.

Söndag:
Jag städade. Sen gjorde jag iordning matlådor. Det gäller att vara ute i tid och ha frysen full med såna nu när skolan ska börja. Under tiden tittade jag på tv. Söndagar äger. Mr Romance, Desperate Housewives, Summerland och One Tree Hill.

Måndag:
Ikea med Erik och Louise. Ikea är TRÅKIGT! Jag verkar vara den enda i hela världen (eller min umgängeskrets iallafall, sak samma) som inte hamnar i extas av att traska omkring där. Men jag tycker det känns ganska onödigt att åka och titta på fåtöljer och matbord om man ändå inte ska köpa något sånt. Vi var på Rusta också, jag skulle kolla leksakerna, men det fanns inga men självklart fastnade Louise och Erik vid mattorna. MATTOR? hur kul är det att köpa mattor? Sen dumpade vi Erik i Barkarby och åkte vidare till Kista för att shoppa kläder (riktig shopping vill säga) men hittade typ inget. Sen åkte jag hem, kom innanför dörren, så ringde Martin (storebror) och ville att jag skulle komma så han kunde fixa min nya dator som han håller på och komponerar, så det var bara att slänga på mig skorna och springa till tåget. Jag hann som tur var öppna frysen och ta med mig några portionsinfrysta lasagner eftersom jag kanske inte behöver ha 10 stycken själv.

Tisdag (idag) :
Har hunnit med att köpa massa kläder i Kista (orka tvätta ikväll, och vill inte gå naken imorgon), gått vilse vid st görans sjukhus, åkt fyran baklänges utan att veta var jag var och var jag skulle av. Caradhras möte, fick inte plats i soffan så satt mest och stirrade. Satt breve en korvätande kille på tåget och blev enormt hungrig eftersom jag bara hunnit med ett bröd innan, och korv med ketchup är lite som en drog för mig, men så fick jag köttfärsbiffar med chilisås när jag kom hem istället. Chilisås är väldigt väldigt väldigt bra. Nu ska jag se idol/gilmore girls, och morden i midsomer. Sen ska jag göra fransk manikyr och putsa mina skor så jag ser respektabel ut imorrn när jag träffar min nya klass. De kommer älska mig.

1 Comments:

Blogger ell said...

Du verkar vara väääldigt förberedd för skolan, så det kommer säkert gå jättebra, och självklart kommer alla älska dig!

9:38 em  

Skicka en kommentar

<< Home