roligaste från Gotland

Jag och Stella hade iallafall väldans roligt när vi sprang runt och försökte prata med folk. Linda och William hade väl sådär halvkul och Marta hade den svåraste uppgiften att hålla Sanna ur vägen.
De två roligaste...

speciellt att e:na i leer är fel. Men det kan ju inte vara så lätt, narrarna visste inte hur den nya narrloggan såg ut heller.
Idag har jag pluggat pluggat pluggat.
Sen åkte jag till Caradhras. Fick beröm av han i spärren på pendeltåget när jag köpte min biljett. Jag äger på att köpa tågbiljetter.
Tre nya medlemmar. En del gamla. Inte Hedvig vilket var tråkigt. Verkade trevliga, dock var de tema. En av dem ville inte gå tema utan hade sökt sam sam men blev tvångsplacerad i tema. Det tyckte jag var väldigt lustigt. Tänk vilket öde. Efter att vi förklarat för dem varför tema inte är bra och att de bara kommer få baka bullar i tre år fortsatte vi med mötet.
Vi snackade en massa skit som vanligt. Alla ska köpa friskis-kort för att de vill bli som jag, utom Simon. Han vill bli som jag, fast utan att köpa friskis-kort.
Nästa vecka ska naturbäbisarna åka till Utö. Hoppas att de får lika långtråkiga dagar som vi fick så att de får dålig internhumor och kan komma på fler naturarskämt.
Iallafall så kommer jag och Linda ensamma få underhålla de nya medlemmarna. Vi tänkte trollkonster och jonglering. Ingen parakrobatik.
På väg hem satt jag bredvid två kostymnissar som diskuterade million dollar baby, da vinci koden och änglar och demoner väldigt roligt. De diskuterade även morden i midsomer. Tror det skulle bli väldigt trist att skriva av konversationen, men de var väldigt roliga live. Satt och småfnissade ner i min City.
När jag gick av tåget mötte jag Johan. Han kände igen mig. Wow. Det brukar han inte göra. Har sett honom på KTH ett antal gånger men där har han aldrig hälsat. Kan ha varit fotbolls VM.
När jag kommit hem innanför dörren sa mamma att hon inte kunde göra något bröd för jästen var slut, så jag sprang ner till Statoil och köpte mer. Jag är nämligen brödberoende. Helt sjukt brödberoende. Det är Gotlands fel. Innan Gotland räckte det lugnt med ett bröd om dagen, men sen jag kommit hem har jag ätit typ 5 om dagen. Det blir mycket bröd och mycket rökt kalkon. Och det syns och känns rejält. Iallafall så garvade Statoilkillen ganska mycket åt mig när jag la fram tre jästpaket och inget mer på disken. Han frågade om jag skulle baka. "neej, jag ska inte baka, jag ska slänga dom på bilar" tänkte jag på sant Stella-maner (iallafall neejet är Stellas fel) men jag sa inte så, jag sa att jag skulle baka.
Nu börjar Gilmore Girls. De pratar om ice cream soda. Sen är det Desperate Housewives och morden i midsomer samtidigt. Desperate Housewives går i repris så det får dra det korta strået idag.

0 Comments:
Skicka en kommentar
<< Home