onsdag, februari 21, 2007

you were my lesson, I had to learn

Jag och Louise fick en väldigt trevlig labbkamrat idag. Det var bra. Vi är inför varje labb lite orolig att den tredje personen i vår grupp ska vara någon som dels kan något (och därför märker hur lite vi kan) som dels är alldeles för seriös (och blir surig för att vi tjattrar och flamsar) eller någon som inte uppskattar att det enda vi pratar om är hur söt övningsassistenten är. Denna gång labbade vi alltså med någon som var på samma nivå. Det var skönt. Dock har vi kommit fram till att för att se så söt och snäll ut var han rätt så elak, eller inte elak, mer sträng och ville ha fram vettiga svar på redovisningen, men det klarade vi oss undan rätt bra ändå, för vi högg tag i den andra läraren, som godkände oss utan att kolla ordentligt. Sånt gillar vi.

Sen har jag kommit fram till att jag måste bli lite bättre på att säga ja till dem jag faktiskt vill träffa, och nej till dem jag inte vill träffa. Jag har alltid tyckt att det varit lättare att säga nej till dem jag gillar mest, hur dumt det än låter, men till såna jag knappt känner vågar jag inte säga nej. Men jag ska lära mig. Jag måste det rätt snart, annars blir det farligt.

Louise tycker att jag ska åka slalom i Romme. Det tycker jag egentligen också, för vår plan att åka till Dublin på lovet sprack lite eftersom vandrarhemmen var antingen fulla eller dyra (typ som vi hade tänkt vara där, iallafall hälften).

Nu ska jag snart sova. Tidigt och länge! Jag är inte anpassad till att gå ut och dricka tre gånger på en vecka. Jag är anpassad till en gång per termin. Hela jag håller på att bli galen.

för övrigt är det ganska synd om mig. Jag skulle ta upp en grej ur väskan, så fastnade jag i baksidan på ett ihophäftat häfte, som var så tjockt att häftklammrarna inte var intryckta, och så fastnade häftklamrarna i tummen ett tag, tills det blev för tungt och tummen bestämde sig för att börja blöda istället. Det gjorde ont. Men jag fick ett supermodernt plåster av Louise, för hon ville inte att jag skulle blöda ner våra kablar och batterier