En veckas britspotting och gratisdrinkar
Ojojoj vilken semester! Kom hem igår med 39,8 graders feber, taggtråd i halsen, köttbullar i öronen och bomull i huvet, men det var det fetvärt! Orkar inte skriva ner allt som hände men här är en sammanfattande dagbok:
Måndag 26/6 - 06

Tisdag 27/6 - 06
Onsdag 28/6 - 06
Torsdag 29/6 - 06

Fredag 30/6 - 06
Lördag 1/7 -06

Söndag 2/7 -06
Måndag 3/7 -06
Måndag 26/6 - 06

- Vi kom fram (halvt döda efter att flugit med barnfamiljer utan att ha sovit något natten innan)
- Vi gjorde en liten stadsvandring
- Vi kollade läget i poolen (såfort vi kommit dit började en gubbe ragga och vi fick en kondom sulad åt vårt håll; "Nu har de redan börjat kasta saker på oss" var johannas reaktion)
- Vi åt jättegott på en restaurang med fin service ( dvs en söt servitör)
- Vi prövade det första utestället, ”Loveshack” – gratis drinkar
- Stötte på en svensktalande skotte som lovad ”jävla bra cocktails” om vi kom dit kvällen efter
Tisdag 27/6 - 06
- Startade med att vrida på gasspisen tills vi i det närmaste var gasförgiftade. Fick "hjälp" av reseledaren Hampus som blev väldigt nervös av att vi sa att hela hotellet höll på att explodera så han fick lov att hämta en städerska.
- Infomöte, följt av promenad till Nissi Beach
- Sol och bad på Nissi Beach (efter det fick nästan alla röda mystiska trianglar på ryggen)
- Kinarestaurang (där kyparen frågade varför vi inte var på Grabbarna Grus)
- Carwash (inte bra att gå på disko med vita skor...)
- På väg hem från barerna fick jag och Frida bevisat för oss att skottar inte har någonting under kilten
Onsdag 28/6 - 06
- Vi tog bussen till Larnaca, där allt var stängt och dött och de enda vi stötte på var några ungdomar som väldigt ironiskt sa "Welcome to Cyprus".
- Vi åt sallad vid stranden, vilket var trevligt bortsett från den tafsande kyparen som drog Olivia i öronen.
- Vi lagade middag på hotellet, pasta carbonara. Då vi bara hade en kastrull sprang vi in till grannarna för att låna en av deras. Just som jag och Olivia sprang in i deras rum drog de av sig byxorna för att "we were just heading to the shower" (hallå? två nakna danska män i samma dusch? läskigt läskigt) Vi fick iallafall låna kastrullen och en tändare.
- Vi gick på utestället Hollywood – Johanna blev inspanad av en britt som inte vågade prata
med henne utan skickade en kompis. Frida skvätter sprit på allt och alla och välter stolar på britter som blir asarga. - Vi träffar Göteborgarna
- Vi träffar några halmstadare som tyckte att en sexorgie på deras hotell lät bra (när vi inte tyckte tre killar och fyra tjejer lät bra sa de att de kunde samla ihop tio killar istället)
Torsdag 29/6 - 06

- Båtutflykt. Härligt härligt. Det är grymt skönt att sova på en båt. Maten var asgod, och det var intressant att höra en cypriots version av invasionen.
- Dagens middag bestod av fiskpinnar (stekta i kastrull), grönsaker och ris(grynsgröt) med nån krydda
- ”Förfest” (till kl. 3) hos göteborgarna på ”All-inclusive-hotell”, öllekar och poolbad. (Kan vara orsaken till min förkylning, blöta underkläder mitt i natten är inte så bra som det kan verka), (tror nu att jag, efter några dagars tänkande, kommit lite närmre lösningen på mysteriet Freddie/Christian...)
Fredag 30/6 - 06
- Vi fick läkarbesök på hotellrummet.
- Tog en taxi till Nissi Beach (hallå, orka gå några kilometer i vårt tillstånd)
- Poolen igen
- Vi prövade Meze. (Jättegott enligt de andra, jag kände ingen smak och kunde knappt svälja, men det såg gott ut. Bara det att vi trodde att vi var klara efter ungefär hälften av maträtterna och mådde illa redan då, sedan kom de ut med ännu en runda mat"
- Vykortsskrivande (Dock såg brevlådorna och soptunnorna nästan prick likadana ut, och med tanka på kvällsmörkret och en smula förfest är det inte säkert att vi la korten rätt...)
- Skumparty på Blue Moon Bar
- Nattbad i hotellpoolen
Lördag 1/7 -06

- Vi gick till den närmre stranden Grecian Bay.
- Badade i poolen
- Såg på fotboll på brittisk pub + drack asgod öl + mobbning av britter
- Handlade i en väldigt väldigt trevlig läderbutik
Söndag 2/7 -06
- Johanna och Olivia shoppade (och träffade på expediten skabbet), Frida och jag var i poolen
- Den läskiga "grabbarna grus"- mannen började helt oprovocerat fråga mig vad jag sa för något. Ett tag senare satt han och gjorde hjärtan med handen från poolbaren mot mig och frida och blinkade frenetiskt. Usch för läskiga biljettförsäljare!
- Vin, äppelschnapps på fastande mage efter en heldag i solen ( tre glada flickor, plus jag som var hög på mina värktabletter och feberyrseln)
- Middag på Mc Donalds (verkade som det enda alternativet i tillstånden vi var i)
- Gratisdrinkar på Loveschack och Mango Bar.
Måndag 3/7 -06
- Åkte samma buss som göteborgarna
- Sprang in i göteborgarna vid incheckningen
- Sprang in i göteborgarna i butiken
- Vinkade och sa hejdå till göteborgarna vid gaten
- Flög hem (det är en PLÅÅÅGA att flyga med förkylning i öronen!!!!)
- "Men jag tycker bäst om att gå på gatan"
- "Vi vill smaka på något från Göteborg!"
- "Jag vill ha dansk pølse"
- "Jag orkar INTE gå på skumparty ikväll, man vet ju hur det slutar"
- "Nu är jag mer sugen på danskt"
- "Jag vet inte om han var från Sverige, men han var från Högdalen i Stockholm"
- " Det här är inte bra - jag känner mig inte nykter"

2 Comments:
wohooo, bra sammanfattning :)
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Skicka en kommentar
<< Home